Coñecemos os resultados da enquisa elaborada por AMKT na que colabora Markea para este segundo semestre do 2024
Innovación centrada no usuario, por Imaisde
A semana pasada tivemos unha nova cita co marketing e co deseño nun novo afterwork na Coruña, da man de Imaisde e do seu Manager, Pablo Crespo.
Se non tiveches a oportunidade de estar connosco, aquí che deixamos todo o que deu de si o evento.
Comezamos co design thinking
Trátase da metodoloxía de traballo que se utiliza para realizar proxectos de innovación cun enfoque centrado nas necesidades e emocións do usuario. Noutras palabras, o design thinking céntrase en observar e coñecer ao cliente.
Con todo isto, van nacendo novos produtos centrados nas necesidades dos usuarios, como son o café con cápsulas, o servizo de transporte de Uber, Airbnb ou Spotify.
Que aporta o design thinking?
Unha visión 360º introducindo:
- Emocións no proceso de innovación
- Desexos e necesidades do consumidor
- Conceptualiza novos produtos e a súa viabilidade
- Descubre oportunidades a partir da observación
- Enfoca a innovación para crear experiencias de uso e compra
- Serve para innovar dun modo rápido e áxil
- É un método adaptable, personalizable e moi rápido
Características do design thinker
- EMPÁTICO: imaxina o mundo desde outra perspectiva (usuario)
- ABERTO: pensamento integrador e global
- OPTIMISTA: ve e xulga as cousas desde o aspecto máis favorable
- EMPÍRICO: experimentación como método de traballo
- COLABORADOR: colaboración en equipos multidisciplinares
As 6 fases do design thinking
COMPRENDER | Briefing
Céntrate no que eres capaz de facer, non no que xa fas.
Enfoque centrado na actividade (non no produto) para descubrir oportunidades más alá del. Define o problema, aclara quen é o usuario, prioriza o proxecto, determina o éxito do proxecto e establece un glosario de termos.
As entrevistas serven para empatizar co usuario. Entender as súas motivacións, emocións e forma de pensar.
OBSERVAR | Research
Adquire empatía cos usuarios escoitándoos e observándoos:
- Analiza o problema e recorda os obstáculos existentes
- Recolle exemplos doutros intentos de resolver o miemo problema
- Analiza os implicados no proxecto: inversionistas e críticos
- Falar cos usuarios finais para descubrir as súas ideas
- Ten en conta as opinións dos líderes
Realiza para iso un perfil de usuario, que debe ter unha descrición sinxela sobre os seus hábitos e necesidades. Isto servirá para ter sempre presente a estes usuarios aos que vai dirixida a solución a definir.
DEFINIR | Focus
Non perdas o foco do teu obxectivo.
Desenvolve un punto de vista, ideas e definición do problema
- Define tempo, falta de recursos, base de clientes, mercado, etc.
- Presta atención aos usuarios extremos
- Preguntarse como pode axudar a nova tecnoloxía
- Organiza a información e sintetízaa
Ordena a información recopilada e identifica revelacións.
Desperta ao usuario con ganas e de bo humor
IDEAR | Create
Prexuízos fóra
Xera o maior número de ideas posibles mediante técnicas de creatividade:
- Identifica as necesidades/motivacións dos usuarios finais
- Rexistra a chuvia de ideas
- Non xulgar nin debater ideas
- Xera conversa durante a tormenta de ideas
Define preguntas clave para facilitar unha chuvia de ideas. Ante un problema, busca unha solución preguntándonos como poderiamos solucionala.
PROTOTIPAR | Prototype
Crea prototipos reais para traballar con eles:
- Combina, amplía e refina ideas
- Crear bocetos, modelos, maquetas, storyboards e prototipos
- Busca a retroalimentación dos usuarios finais
- Presenta unha selección de ideas para o cliente
Como técnicas podes usar o debuxo en grupo: fomenta a participación de todo o equipo no desenvolvemento dunha idea. Diferentes culturas ou linguas.
TESTEAR | Test
Experimenta e refina ideas a partir dos prototipos e revisión dos seus supostos:
- Recolle a retroalimentación dos consumidores
- Determina se a solución cumpriu cos seus obxectivos
- Discute posibles melloras
- Mide o éxito, recolle datos e documenta
Como ferramentas, podes usar a interacción constructiva, as maquetas para testear produtos e servizos, o póster que axuda a reflexionar sobre como comunicar a idea aos usuarios que van facer uso dela.
Graciñas a Pablo Crespo por inspirarnos tanto.