Coñecemos os resultados da enquisa elaborada por AMKT na que colabora Markea para este segundo semestre do 2024
Non emociona o dato, emociona o relato
Onde vimos e cara onde imos no sector da publicidade e a comunicación? Nesta charla, Julián Abad, Director creativo de Wise, contounos a súa experiencia ao longo da súa carreira e fixo 40 reflexións sobre creatividade, innovación, data e coronavirus.
Cada 5 reflexións, Julián Abad amosounos campañas publicitarias ben recoñecidas e que elaborou ao longo da súa traxectoria: Once, Quinielas, IESIDE, Goberno de España, lanzamento de Lamarck, Bonilla a la Vista… etc.
1. Non emociona o dato, emociona o relato
Falamos de SEO, data, KPI’s, como medilo todo… Os datos son importantes, pero o único dato importante é que a compañía venda. E entre tanto dato esquecémonos da creatividade e das historias.
2. A era do posicionamento deixou paso ao concepto de tomar posesión
As marcas teñen que tomar partido e teñen que que establecer un compromiso cos valores sociais. E máis agora coa Covid-19
3. O marketing dixital ten moito de dixital e pouco de marketing
Semella que son máis importantes as métricas que a visión a longo prazo e a creación de marcas sólidas no tempo. O marketing dixital baséase en perseguir ao consumidor, nada novo. O marketing dixital é curtoplacista e xerou unha publicidade epidérmica (superficial).
4. As consultoras non saben crear campañas creativas, dinche o que tes que facer pero non como facelo
Análises, conclusións, recomendacións, consellos… pero o como non está nin se lle espera. Temos que adestrar a intuición e facer suar a imaxinación e estandarizar a improvisación para crear campañas creativas.
5. O importante dos datos é a interpretación que fagas deles xunto co talento
O talento e a creatividade non o dá unha máquina. As mellores campañas de publicidade saíron de cerebros humanos.
6. A tecnoloxía non nos vai salvar, seduce a moitos anunciantes pero o risco é inevitable
A seguridade absoluta non existe e intentar medilo todo e telo todo controlado é imposible. Se cos datos se garantira o éxito, estariamos só ante campañas exitosas.
7. A tecnoloxía uniforma a quen a usa e fainos iguais. O que nos diferencia é a creatividade.
Ninguén pode buscar facer publicidade sen perseguir a diferenciación.
8. A creatividade leva décadas ameazada por esa tecnoloxía que nos permite saber todo do consumidor para dicirlle o que quere oír
Pero esta ameaza nunca se cumpriu.
9. Temos máis incertezas que nunca
Todo se complicou: os medios, os targets e os hábitos de consumo.
10. A creatividade incomoda
A creatividade dá medo e máis agora en tempos de crise.
11. Vivimos nunha era de tantos datos que queda mal ter inseguridades
Cando intentas controlalo todo, tes demasiados corsés. Deberiamos deixar sitio á intuición.
12. O maior cambio que vivimos é que cada vez é máis doado escapar das marcas se non espertas interese. A meta é conquistar ao público
Na era pre-dixital sabiamos que non necesitabas ideas brillantes. A base de repetir, a mensaxe chegaba. Agora vivimos baixo o xugo do dedo nunha pantalla táctil. Se non me espertas interese, en medio segundo pasarei de ti.
13. Ninguén se acorda das campañas conservadoras
Conceptos e ideas por riba de innovación e tecnoloxía sempre.
14. Temos que ser primeiro interesantes e despois efectivos. Temos que pensar en ideas duradeiras
Se non somos quen de restruturar o noso negocio acabaremos sendo axudantes da intelixencia artificial.
15. As ideas necesitan creatividade, humanidade e tecnoloxía
As marcas deben actuar dunha forma socialmente responsable. Fomentar a cultura da colaboración. Empregar máis o brand utility, produtos e servizos que resolvan necesidades reais das persoas.
16. Os novos formatos son moi potentes, e ben utilizados poden ser unha boa forma de chegar ao consumidor
Pero non valen de moito se non os sabes utilizar e se non tes claro que queres contar. Por exemplo, eu quero estar en TikTok, pero é necesario, vaslle sacar partido?
17. Preferimos falar de formatos innovadores que de contidos, porque todo é branded content
Empezando polo packaging, que moitas veces é o primeiro punto de contacto co consumidor, a páxina web, o spot promocional, o lineal, o persoal das tendas, o call center…
18. Enfrontámonos a unha xeración dixital nativa e sabemos que as vellas fórmulas non valen, pero non só nos medios tradicionais, senón tamén no uso tradicional do medio dixital
Non se trata xa do que lle aporta o contido á marca, trátase do que a marca lle aporta con ese contido ao consumidor.
19. As 4 P mutaron en 3: propoñer, principios e participación do consumidor
20. Pasamos en pensar en consumidores a pensar en usuarios. De ser prescindibles a intentar ser importantes na vida da xente
Pasamos do Brand Loyalty ao Interface Loyalty, de estar arrodeados de cousas sen alma a cousas que melloran a nosa vida.
21. Pódeselle asubiar a un algoritmo?
A publicidade está tapando con data a carencia de ideas e as ideas non aparecen porque non se buscan. Todos corren detrás dos números porque semellan infalibles.
22. É difícil convencer só con mensaxes inspiradoras
Non comunican as palabras, senón os produtos e as iniciativas. Con ideas orientadas á acción que crean diferenzas para a marca e involucran ao consumidor na comunicación da marca.
23. Coidado coa “data trucha”, datos falsos e inflados
Coma os truchos dos festivais tan criticados durante anos, no marketing online existe o “data trucha”. Datos falsos, inflados, incorretos e manipulados. E como só miramos aos datos, esquecémonos da creatividade.
24. Con facer só publicidade non basta, hai que facer creatividade. A publicidade programática aburre
As axencias de publicidade temos que convertirnos en compañías de creatividade. Temos que deixar de ser provedores para voltar a ser partners. A publicidade programática molesta porque non ten unha idea. As boas ideas non poden custar o mesmo cas malas.
25. Vender algo ou aportar algo?
O cliente sempre dicía que o que quería era vender. Hoxe a resposta é aportar algo. As marcas non deben buscar consumidores, deben buscar aliados, que loiten polas mesmas cousas ca min. Fai, non digas.
26. O 99% da publicidade de hoxe en día non é útil, molesta e xera ruído
Non aporta nada e non xera ningunha reacción na xente. É contaminación e ruído para o consumidor.
27. Vivimos en tempos híbridos onde as disciplinas se mesturan e as barreiras desdebúxanse
A clave é sementar espazos de relación e establecer unha relación de interese para ambas partes.
28. O tempo hoxe deixa de ser un condicionante na comunicación
O anuncio chega a todo o mundo e é compartido en diferentes canles. O tempo non é limitante. Se a peza é atractiva e comestible non ten porque ser necesariamente breve, simple e repetitiva.
29. Consumer insights: pensar menos no produto e nos seus beneficios, e máis no que move, conmove, mobiliza á xente máis alá do ámbito de uso e consumo do produto que anuncia
30. Isto non vai dunha revolución tecnolóxica, o epicentro atópase na xente
Non son os novos medios nin a nova sociedade da información. O epicentro atópase na xente, no novo rol que asumiu hoxe o consumidor con respecto ás marcas e a súa comunicación. Iso provoca un cambio radical no produto que desenvolvemos os publicitarios.
31. A televisión entrou en crise, pero o formato audiovisual é o que está a vivir o mellor momento
32. A publicidade xa non vive de 7 medios aillados, vive nun espazo ou escenario accesible a todos, sen compartimentar
Unha contorna aberta, global, versátil, interrelacionada, tecnolóxica e ubicua.
33. O contido holístico xa non vive só no online, senón no analóxico ou físico
Hoxe calquera obxecto ou espazo é libre de converterse nun medio ou soporte publicitario
34. A publicidade da axencia Wise
As novas formas de publicidade non comprada baseada en contidos, a publicidade en medios ou canles de comunicación propio, as aplicacións en medios sociais ou en móbiles, a publicidade experiencial xa sexa en plataformas online ou en eventos offline, a publicidade de autodifusión ou viral, las múltiples formas publicitarias que viven no BTL, os acordos de bartering entre marcas e outras formas alternativas que van más alá da compra de espazos tradicionais son parte do adn como axencia.
35. 7 niveles de creatividade na publicidade para a axencia Wise
O primeiro deles son as pezas clásicas nos medios clásicos; a segunda é utilizar os medios de sempre pero de forma diferente; o terceiro é crear novos soportes con fins publicitarios; o cuarto nivel é inventar novos medios; o quinto son as ideas líquidas que están por riba do medio ou disciplina e o sexto e sétimo son a creación e modificación de produtos ou do propio negocio do anunciante.
36. Primeiro a idea e logo a canle onde a comunicamos. Buscamos ideas con capacidade de convocatoria, expansivas e evolutivas que medren
Logo xa pensaremos a través de que fiestras son vistas, compartidas, usadas ou experimentadas.
37. Existe unha insalvable distancia entre marcas e consumidores
A maioría das campañas son campañas pantasma. Ninguén as ve nin se establece contacto con elas.
38. Evitemos o síndrome do xardiñeiro
Aparece cando o que determina unha decisión é o medo ao fracaso e non a vontade de éxito.
39. É máis complicado do que parece determinar a conduta do individuo.
O target nunha está aillado, somos sociais sempre e todo se basea nos vínculos.
40. O mundo cambiou, ti decides onde quedarte, no lado da relevancia ou no da rutina
Julián Abad rematou a súa intervención con esta frase: “Poñamos a creatividade no centro. A creatividade é e será o único combustible capaz de levar ás marcas cara o futuro. E iso non vai mudar nunca”.
Moitísimas grazas Julián por pechar este ciclo de afterworks e darnos boa conta de que nunca podemos esquecer a importancia da creatividade. Agradecemos enormemente ao Cluster da Comunicación por axudarnos na organización, ao Círculo, Dircom e a Creatividade Galega polo apoio e difusión e a dinahosting polo seu patrocinio.
Bo verán! 🙂